BICIKLI “IDU KO ALVA”

Potražnja za biciklima naglo je porasla po ukidanju zabrane kretanja. U specijalizovanim radnjama za prodaju dvotočkaša kažu da ovakva “pomama” nije zabeležena ni u vreme najveće nestašice goriva, kada je bicikl bio najtraženije prevozno sredstvo. Kupuju se bukvalno svi modeli, često po principu “daj šta daš”.

Kako je usled vanrednog stanja zabeležen smanjen obim proizvodnje, tržište još uvek nije namireno dovoljnim količinama bicikala. Prodavci troše poslednje zalihe od pre korone, a kupaca nikad više.

– Sreća te imamo nešto na stanju od ranije, inače u fabrikama za proizvodnju bicikala kako se koji sklopi, tako ode. Ja sam u ovom poslu koji je porodični biznis već 25 godina, ne pamtim da je ikad potražnja bila veća. Mislim je više razloga za to. Zbog epidemije i zabrane kretanja, neki su uštedeli para, neki su opet svakodnevno slušajući o zdravom načinu života odlučili da počnu da voze bicikl. Em je zdravije, em ne moraju da nose maske i rukavice ako na posao idu gradskim prevozom. Novac koji država daje kao pomoć neki su opredelili baš za kupovinu bicikla. Nekoliko mušterija ovih dana mi je reklo “ovih sto evra što dobih, rešio sam da potrošim i častim sebe novim biciklom”  – priča Aleksandar Erski, vlasnik radnje za prodaju i popravku bicikala.

“Dobar” nov bicikl za odrasle može se pazariti u rasponu od 15 do 20 hiljada dinara, dečiji se kreću od 7 do 10 hiljada. I polovni su traženi, ali tek njih nema zbog zatvaranja granica.

Kako je usled vanrednog stanja zabeležen smanjen obim proizvodnje, tržište još uvek nije namireno dovoljnim količinama bicikala. Prodavci troše poslednje zalihe od pre korone, a kupaca nikad više.

– Sreća te imamo nešto na stanju od ranije, inače u fabrikama za proizvodnju bicikala kako se koji sklopi, tako ode. Ja sam u ovom poslu koji je porodični biznis već 25 godina, ne pamtim da je ikad potražnja bila veća. Mislim je više razloga za to. Zbog epidemije i zabrane kretanja, neki su uštedeli para, neki su opet svakodnevno slušajući o zdravom načinu života odlučili da počnu da voze bicikl. Em je zdravije, em ne moraju da nose maske i rukavice ako na posao idu gradskim prevozom. Novac koji država daje kao pomoć neki su opredelili baš za kupovinu bicikla. Nekoliko mušterija ovih dana mi je reklo “ovih sto evra što dobih, rešio sam da potrošim i častim sebe novim biciklom”  – priča Aleksandar Erski, vlasnik radnje za prodaju i popravku bicikala.

“Dobar” nov bicikl za odrasle može se pazariti u rasponu od 15 do 20 hiljada dinara, dečiji se kreću od 7 do 10 hiljada. I polovni su traženi, ali tek njih nema zbog zatvaranja granica.

-Verujem da će se kad krene uvoz situacija promeniti. Do tada, puno posla imamo i oko popravke polovnih. Korpice za vožnju dece su isto postale deficitarna roba, potražnja je ogromna- navodi prodavac bicikala.

-Bicikl je jeftiniji, zdraviji i ekološki prihvatljiviji način prevoza od bilo kog motornog vozila. Vozeći bicikl zatežete mišiće, održavate kondiciju, sprečavate pojavu savremenih bolesti kao što su povišeni krvni pritisak i šećerna bolest, ne zagađujete vazduh i uvek ste u prilici da sa svojom porodicom uživate u ozeleneloj prirodi – kaže dr Dejan Pavlović koji sa suprugom i troje dece koristi svaki slobodan trenutak za vožnju biciklom.

Comments are closed.